Vad har hänt sen sist?

Ett par dagar sedan vi uppdaterade här, men vi har faktiskt rätt mycket skojigheter vi hittar på under dagarna jag och Elias. Nu när det har varit så fint väder har vi passat på att vara ute massa!
 
Under helgen som var fick Elias både umgås med sin mormor, morfar, moster, farmor samt Johan & Malin. Han har börjat bli ganska mammig och pappig så det är inte alltid han blir toppenglad just nu när han träffar andra, men det går ju över ;) 
 
Vi inledde veckan med att äta lunch med Annie och hennes fem månaders bebis Charlie. Elias var mestadels en glad och nöjd kille som satt i knäet på sin mamma och spanade nyfiket på Charlie och undrade vad det var för filur. Sedan promenerade vi bort till pappa Jens jobb och handlade, skönt att promenera tycker vi!
 
Tisdagen var som vanligt en riktig familjedag, då är Jens ledig. Jag var och gymmade (första gången sen förlossningen) och det var så skönt. Vilken träningsvärk jag fick! Vi var även och fikade med Elias farbror och på kvällen hade vi en riktig myskväll med middag som Jens lagade och senaste Johan Falk-filmen. En toppendag :) 
 
Igår, onsdag, vart det så härligt väder. Tog en promenad med Linda och lille Sam, två timmar var vi ute. Sedan var jag och Elias på föräldragrupp på BVC, det var en psykolog där och pratade, väldigt intressant faktiskt. Elias är en blyg kille och vi ska låta honom vara det :) Det tyckte jag var skönt att höra, att man inte mååååste låta honom vara hos andra fastän han verkar ledsen osv utan att det bästa är att ha honom tryggt hos sig och när han själv vill låta honom vara med andra människor när man är borta. Elias är verkligen jätteolik när man är borta jämfört med hemma. 
 
Ett exempel är t ex att vi igår kväll var hemma hos Elias farmor för att fira Elias farbror som fyllde år. Jättetrevligt, god mat och gott sällskap. Elias tyckte väl det var sisådär, att vara borta på kvällen är inte hans grej... Och som sagt... Han var rätt ledsen till och från. När vi kom hem sken han upp som en sol och låg och gapflabbade i flera minuter. Sedan somnade han så gott efter lite mys i soffan.
 
Vår fina kille <3
 
Nej, nu ska jag stänga ner här för nu får vi besök av min barndomskompis och hennes två månaders bebis Amy!
 
Fina killen leker med fötterna :) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaelias.blogg.se

En blogg om vår fina lilla Elias som kom till världen 26 juni 2012.

RSS 2.0