Effektiva tisdag

Igår hade vi i vanlig ordning en effektiv tisdag. Jens är hemma då så vi brukar passa på att fixa och dona med massa vardagsbestyr. Igår var som sagt inget undantag. 
 
Först var vi på BVC och Elias fick 3-månvaccinet. Vi hade även valt till hepatit så det fick han också och så fick han del 2 mot rotavirus, det är flytande så det mumsar han bara i sig. Sprutorna gick bra, han skrek såklart men inte länge. I stället blev han knäpptyst och kurade ihop sig som en boll i min famn. Sedan sov han en sväng och var som vanligt fram tills seneftermiddagen/tidig kväll. Då blev han ledsen och var det från och till 2-3 timmar innan han kom till ro och somnade för natten. Nu hoppas jag på att vi slipper feber och att han ska vara som vanligt idag igen. Elias är nu 6750 gram tung och 64 cm lång!
 
Efter BVC gjorde vi lite ärenden. Elias fick två nya leksaker, en liten bitskallra med Spöket Laban och en bitgrej som man lägger i frysen som kan vara go att bita på när det börjar komma tänder. Jag fick även köpt regnställ så jag slipper bli pissblöt när vi är ute och går i höstrusket. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;) 
 
Hem och käka lunch och sedan tog Jens en långpromenad med Elias medan jag gick på jobbmöte. Jag fick en ny tjänst och löneökning = MYCKET glad och nöjd Sanna! Firade med att inhandla en blus jag kikat på i evigheter och så fick det bli ett fotoalbum för att sätta in alla bilder vi har på framkallning av Elias. Vi tog en fika medan Elias låg klubbad i vagnen (trött av vaccinationen).
 
Väl hemma fixade vi även i ordning tackkort som ska skickas till alla fina dopgäster och så fick vi besök av Elias farmor och farbror som bjöd på äppelpaj!
 
En mycket bra dag helt enkelt. Idag har Elias (i vanlig ordning....peppar peppar...) sovit till 10 och nu ska vi snart kila iväg till hans kompis Sam och min vän Linda för en lekdejt. Sam och Elias tjejkompis Ebba med tillhörande mamma Anna-Karin kommer också. Skoj!
 
Vår fina kille!


Kommentarer
pappa + morfar

Grattis Sanna! verkligen roligt!
vad bra att det gick bra på bvc också...inte kul med sprutor...

2012-10-03 @ 11:07:08
Tove Lantz

vart var det ni bodde någonstans? :)

Svar: Kungsbacka :-)
Sanna

2012-10-03 @ 13:52:37
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaelias.blogg.se

En blogg om vår fina lilla Elias som kom till världen 26 juni 2012.

RSS 2.0