Sjuklingen

Sitta framför tv:n får man göra idag när man är sjuk
 
Elias höll sig inte hyfsat frisk utan blev dunderförkyld och febrig. Natten till torsdag och torsdagen var nog det värsta dygnet i mitt liv. Typ. Om man får säga så. Sov nog totalt 3 timmar utspritt på lite olika tillfällen, Elias sov så lätt att han vaknade vid minsta rörelse av mig och Jens. Upp och vyssja på honom minst en gång i timmen, sedan försöka somna om (lättare sagt än gjort då Elias lät som en ångvält och Jens lika så...) Under torsdag var Elias ledsen och skrek, gnydde och vägrade sova från 7 på morgonen till 19 på kvällen. Jag var helt slut när Jens äntligen kom hem. 
 
Fantastiskt skönt att natten idag var mycket bättre. Elias vaknade 01, 03, 06 och 08. Detta betydde att jag fick sova (om än inte toppen men så att det räckte i alla fall). Vi har vart ute på promenad och Elias har varit mycket bättre idag. Han är väldigt hes och hostig och snorig men absolut inte lika ledsen. Svår att söva nu vid ett då han brukar sova middag en sväng. Brukar ta 2-3 min, nu tog det 40 för han grät och höll på, såklart han vill vara nära mamma när han är sjuk plutten, men han behöver ju faktiskt sova också och efter hyssjande och sång vart han tillslut lugn och fin och somnade. 
 
MEN. Betydligt mycket gladare idag. Inga gallskrik var och varannan minut och har kunnat leka lite i babygymmet och i babysittern. Skönt... Nu hoppas jag att han blir ännu bättre i morgon!


Kommentarer
Karin O

Det lät som en mysig fredag ändå, men krya på sig Elias!
Så mysigt när man kan börja tänka på julklappar ju:)
kram

2012-11-17 @ 07:07:32
URL: http://kakansemlanoliven.se/
Emma

Vi håller tummarna! :)

Brukar svänga det där med att bada.. igår gick det bra helt plötsligt! :)

skönt att Elias mår bättre!

2012-11-17 @ 09:43:53
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se
Frida

Stackars Elias! Hoppas att han är piggare!

2012-11-18 @ 21:54:14
URL: http://fridafabulous.se
Tove Lantz

Ushc stackarn. Jobbigt med feber och förkylning :(

2012-11-19 @ 13:08:22
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaelias.blogg.se

En blogg om vår fina lilla Elias som kom till världen 26 juni 2012.

RSS 2.0