Förkylda familjen

Vi är väl inte de enda förkylda kan jag tänka mig. Först vart det jag, sen Jens & jag och nu Jens, jag & Elias. Vaknade klockan ett i natt och då var han så igenbommad den lille stackaren med hosta och snor långt ner i halsen. Tacka vet jag näsdroppar, de funkar super på Elias. Han fullkomligt avskyr när man ger dem men man märker skillnad så snabbt. Ställde huvudänden av sängen på tre böcker och la hopvikta lakan som "glidstopp" under rumpan så han fick sova resten av natten i nedförsbacke. Han är glad och go trots att han är väldigt förkyld och vi fortsätter med näsdroppar i tid och otid under dagen och hoppas att det bara blir bättre och bättre med vår lilla skatt. 
 
Till något roligare. Elias tycker mycket om gröten nu. Så här glad och förväntasfull är han när han ser att pappa närmar sig med grötskeden.
 
 
...och så här koncentrerad ser han ut när han väl ska äta: 
 
 
Nu äter han drygt två matskedar en gång om dagen. Det går framåt nästa vecka är målet att öka upp till en halv smakportion. Magen verkar ha vant sig och han får inte sådär ont som han fick av första teskedarna... Skönt och bra! Däremot har han börjar prutta massa och så luktar det ju inte blommor i blöjan direkt ;) 


Kommentarer
morfar

Vad redig han är..snart dax för lite potatis- och morotspuré..?

2012-11-14 @ 17:44:17
Anonym

Va bra att han inte får ont i magen och att han verkar gilla gröten//kram mormorsol

2012-11-14 @ 20:26:39
Tove Lantz

Jobbigt med förkylning :/
Tack och lov har Levi sluppit undan allt sådant trots att han träffat många. Han hade hosta ett tag men det gick över. Är glad att han sluppit bli förkyld och snorig och tät.
Robin där emot har åkt på både halsfluss och början till lunginflammation här hemma. Vi hoppas vi slipper :)
Krya på er!

2012-11-14 @ 22:54:43
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaelias.blogg.se

En blogg om vår fina lilla Elias som kom till världen 26 juni 2012.

RSS 2.0