En tom blogg men ett fullspäckat liv!

Elias i väntans tider i söndags hos Malin & Johan. Snart dags för Solsidan! 
 

Jag är visst ganska dålig på att uppdatera för tillfället. Det har inte att göra med att det inte händer något, snarare tvärtom. Dagarna går i ett och nu är det ju visst... Helg igen! Veckorna går så fort, så fort, men jag lovar att jag ska försöka bli bättre på att blogga. Det kanske får bli ett nyårslöfte.
 
Förra helgen var bra, Jens var ledig och på lördagen var vi hos Elias mormor, morfar och moster och åt god helgfrukost. Sedan gjorde jag ärenden på Kungsmässan medan Elias och Jens tittade på massa fotboll. Kvällen bjöd i vanlig ordning på helgmys med snacks, god mat och god dricka. Söndagen ägnade vi åt tvättning och städning på dagen och på kvällen var vi hemma hos Johan & Malin och åt god middag och tittade på Solsidan. Elias fick vara uppe längre än vanligt och däckade direkt när vi kom hem vid strax innan nio. Sötungen, han är inte gjord för att vara vaken så länge!
 
Veckan har rullat på... Alla dagarna har bjudit på långpromenader, jag och Elias går alltid ut vid 10 och är ute minst en timme. Skön start på dagen! På måndagseftermiddagen gick vi till pappa Jens jobb och storhandlade och så åkte vi med honom i bilen hem. Sedan hade Elias barnvakt för första gången, hans farmor passade honom medan jag och Jens var och spelade innebandy, två timmar var vi borta och över lag hade det gått bra. 
 
I tisdags var Jens ledig och vi var på IKEA och spanade. Det var dags för 4-månaderskontroll med. Elias väger numera 7230 gram och mätte 65,5 cm fast jag tror nog han är någon cm längre för hon drog inte ut benen ordentligt då Elias var lite mer sugen på att ligga med benen uppdragna. 
 
Onsdagen spenderade vi förutom promenad, bara hemma, och skönt var det. Idag har vi vart på babyrytmik, Elias tyckte det var skojigt och spännande och därefter tog jag och Linda en promenad. På eftermiddagen kom Elias moster på besök och lekte, skoj tyckte Elias!
 
Nu sover den lille mannen sen en timme tillbaka och jag är själv hemma. Blir att slappa framför tv:n och titta på lite skräp. Det behövs det med ibland!
 


Kommentarer
morfar

en hel vecka utan Elias..... nu vill jag träffa honom i helgen!!!!! fin bild på den lille goingen!!!

2012-11-09 @ 09:53:37
annkatrin (farmor)

En mysig måndagskväll fick vi, och nu vet jag också hur unge herrn låter när han gråter, har fortfarande lite lock för öronen...hihi...snäll och go en han den lille "giisen" kram från farmor

2012-11-09 @ 16:52:43
Agnes Janson

Fin blogg!
Ställ gärna några frågor i min frågestund! :D
http://agnez.blogg.se/2012/november/fragestund.html#comment

2012-11-10 @ 18:30:11
URL: http://agnesjansons.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillaelias.blogg.se

En blogg om vår fina lilla Elias som kom till världen 26 juni 2012.

RSS 2.0